pondělí 6. dubna 2015

MČR v lezení na obtížnost

Malý report z lezení na obtížnost. Spáchali jsme ho ve dvou a dole si ještě můžete přečíst postřehy od juniorské reprezentantky Verči Scheuerové, která se nominovala na ME v Edinburghu.


Jinak se omlouvám za pozdní dodání, ale děláme teď pro Vás na novém webu, tak máme trošku skluz :)

Český pohár v lezení na obtížnost
Nominační závod do reprezentace ČR
V sobotu 28.3.2015 proběhl v lezeckém centru Smíchoff Český pohár v lezení na obtížnost.
Účast byla velice slušná. Zúčastnilo 101 závodníků ! V kvalifikacích jsme u mužů viděli 7 TOPů a u žen 1 TOP, který udělala Iva Vejmolová. A šlo se do finále.
Stavěči cest Jan Zbranek a Jan Šolc si dali na čas, a tak publikum uvedli trochu do napětí a i pro závodníky nebyla tak dlouhá prodleva příjemná. Než začalo samotné finále, místa a celý prostor pod stěnou byl plný přihlížejících diváku. Atmosféra byla příjemná i napjatá zároveň.
Cesta pro kategorii chlapci byla zároveň i cestou pro kategorii ženy. Cesta měla za prvním převisem náročný a kritický úsek, který nebylo jednoduché překonat a velká část závodníků na něm skončila, výš se probili jen ti nejlepší. Tahle cesta byla pro diváky asi nejzajímavější, a mnoho závodnic si s klíčovým úsekem poradilo různými kroky. Cesta pěkně selektovala a každá závodnice lezla vždy o něco výš.
Některé závodnice lezly s rozmyslem a elegancí, až to vypadalo, že je to nestojí téměř žádné úsilí.
V kategorii ženy byla nejlepší Iva Vejmolová, druhá za ní Eliška Vlčková a třetí místo vybojovala Daniela Kotrbová.
Finálová cesta pro muže byla opravdu celkem náročná a velkou výzvou. Většina startujících závodníků končila přibližně v jedné třetině cesty. Někteří ještě dřív a publikum se tak u chlapů do varu nedostalo. 

Jako poslední z mužů startoval Adam Ondra, který měl poněkud obtížnou pozici největšího favorita. Po obhlídce cesty vypadal při průchodu publikem až v meditativním klidu. Bylo znát, že publikum se nemůže dočkat, až nastoupí a ukáže, jak si s cestou poradí. Všichni s obdivem sledovali jeho lezecké dovednosti, některé úseky přelezl rychle a elegantně. Přesto se mu ale nepodařilo vylézt celou cestu až nahoru do cíle a spadl kousek pod TOPem.
Pro druhé místo si vylezl  Tomáš Binter, Martin Jech, který ještě patří do juniorů.
Moderátor hecoval samotné závodníky i publikum, které s napětím přihlíželo.
Možná až příliš často používal slovo „krutopřísný/é“ v popisu všem možných akcí a momentů, které se na stěně odehrály a trošku tak kazil celkový dojem ze super akce.

Postřehy od Verči:


V sobotu 28.3. jsem se zúčastnila prvních nominačních závodů na obtížnost v kategorii dospělých i mládeže. Konaly se v Praze na Smíchově, kam jezdím docela často trénovat a profil stěny tedy znám. Cesty od stavěčů Honzy Zbranka a Honzy Šolce byly velmi dobře postavené, skvěle rozřadily lezce a diváci se také nenudili. Do první kvalifikační cesty jsem nastupovala jako třetí, takže jsem ji nemohla moc okoukat. I přes to, že byla po relativně dobrých lištách a velmi mi sedla jsem udělala technickou chybu, místo abych vykřížila jsem šla dál opačnou rukou, z čehož už nebylo cesty zpět. Druhá cesta mi naopak vůbec nesedla, byla po ošklivých oblých zelených chytech, po kterých jsem nikdy přetím nelezla a nevěděla jsem, jak a kde berou. Nicméně do finále jsem postoupila ze třetího místa. Jelikož finále se lezlo velmi pozdě, poslední závodník dolézal kolem deváté hodiny, a já jsem ráno vstávala už o půl šesté, tak se na mě již velmi projevila únava a také nervozita z dlouhého čekání. Finálovou cestu jsem tedy nezalezla podle svých představ a zůstala jsem na třetím místě, které mi ale zajišťuje nominaci do reprezentace mládeže v obtížnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat